سه شنبه ۲۴ مهر ۰۳

باشگاه فوتبال آرسنال

۵۰ بازديد

باشگاه فوتبال آرسنال

باشگاه فوتبال آرسنال با نام باشگاه ديال اسكوئر در سال ???? توسط كارگران كارخانه اسلحه‌ سازي سلطنتي در منطقه وول‌ويچ در جنوب شرقي لندن شروع به كار كرد و در مدت كوتاهي پس از آن به آرسنال سلطنتي تغيير نام داد. اين باشگاه دوباره پس از تبديل شدن به يك شركت محدود در سال ???? به آرسنال وول‌ويچ تغيير نام داد. اين باشگاه اولين عضو جنوبي ليگ فوتبال در سال ???? ميلادي بود كه از ليگ دسته دوم شروع كرده و در سال ???? ميلادي به ليگ دسته اول راه يافت. انزواي جغرافيايي نسبي باشگاه منجر به جذب تماشاگران كمتر نسبت به باشگاه‌هاي ديگر و همچنين دچار شدن باشگاه به مشكلات مالي و ورشكسته شدن آن در سال ???? شد، در اين زمان باشگاه توسط دو تاجر به نام‌هاي هنري نوريس و ويليام هال خريداري شد. به دنبال اين ماجرا، نوريس اين باشگاه را به نقاط ديگر منتقل كرد و در سال ???? بلافاصله پس از سقوط به دسته دوم، آن‌ها به شمال لندن و ورزشگاه آرسنال در منطقه هايبوري بازگرداند؛ آن‌ها در سال بعد «وول‌ويچ» را از نام باشگاه خود حذف كردند. آرسنال در سال ???? در مكان پنجم ليگ قرار گرفت.

در سال ???? هربرت چاپمن به سمت مربيگري آرسنال منصوب شد. پيش از اين چاپمن موفق به كسب دو قهرماني پياپي ليگ با تيم هادرسفيلد تاون در سال‌هاي ??????? و ??????? شده بود. چاپمن اولين دوره موفقيت‌ هاي بزرگ آرسنال را به ارمغان آورد. تاكتيك‌هاي انقلابي و تمرينات او، همراه با خريد بازيكنان ستاره‌اي مانند الكس جيمز و كليف باستين، پايه‌هاي موفقيت باشگاه انگليسي در دهه ???? ميلادي گذاشته شد. آرسنال تحت هدايت او چند قهرماني بزرگ را به دست آورد، پيروزي در فينال جام حذفي فوتبال انگلستان در سال ???? و سپس قهرماني در ليگ در سال‌هاي ??????? و ??????? كه حاصل تلاش او بود.

چاپمن به طور ناگهاني بر اثر بيماري ذات‌الريه در سال ???? ميلادي در گذشت، اما با اين وجود جو شاو و جورج آليسون موفقيت كاري چاپمن را ادامه دادند. تحت هدايت آن‌ها، آرسنال موفق به كسب سه عنوان قهرماني ديگر در سال‌هاي ???????، ??????? و ??????? و جام حذفي انگلستان در فصل ??-???? شده‌اند. در پايان اين دهه به‌دليل بازنشستگي بازيكنان كليدي، از آرسنال موفقيتي ديده نشد و پس از مداخله انگليس در جنگ جهاني دوم، فوتبال حرفه‌اي در انگلستان به حالت تعليق درآمد. اين تيم حتي در خارج در شرط بندي مسابقات فوتبال هم طرفدار دارد.

پس از جنگ، دوره دوم موفقيت‌هاي آرسنال تحت نظر تام ويتاكر شروع شده‌بود، كه حاصل آن قهرماني در ليگ در سال‌هاي ??????? و ??????? و جام حذفي در سال ???? ميلادي بود. دارايي باشگاه بسيار كم شده‌بود؛ آن‌ها قادر به جذب بازيكن مانند بازيكنان دهه ???? ميلادي نبودند، نبودند، سطح باشگاه در بيشتر دهه‌هاي ???? و ???? در حد متوسط بود. حتي كاپيتان سابق انگلستان بيلي رايت به عنوان مربي جانشين باشگاه نتوانست در بين سال‌هاي ???? و ???? به هيچ موفقيتي دست يابد.

در سال ???? ميلادي برتي مي فيزيوتراپيست باشگاه به عنوان مربي آرسنال انتخاب شد. پس از ناكامي در دو دوره جام اتحاديه فوتبال انگلستان، آن‌ها موفق به كسب اولين قهرماني اروپايي خود در سال ????????? در جام نمايشگاه‌هاي بين شهري شدند. اين موفقيت‌ها تا آنجا ادمه داشت كه آن‌ها براي اولين بار قهرمان هر دو جام ليگ و جام حذفي در فصل ??????? شدند.اما موفقيت‌هاي آرسنال كمتر تكرار شد، در فصل ??????? به مقام نايب قهرماني ليگ رسيد، در سه فينال جام حذفي (????،???? و ????) شكست خورد و در سال ???? ميلادي قهرماني جام در جام اروپا را در ضربات پنالتي از دست داد. تنها موفقيت باشگاه در طول اين زمان پيروزي ? بر ? برابر منچستر يونايتد در فينال جام حذفي در سال ???? بود.

بازگشت بازيكن سابق آرسنال يعني جورج گراهام به عنوان مربي در سال ???? ميلادي دوره سوم موفقيت را براي اين باشگاه به ارمغان آورد. آرسنال در فصل ??????? قهرمان جام اتحاديه شد. همچنين آرسنال قهرمان ليگ انگلستان در فصل ??????? شد، اين قهرماني با گل لحظات آخر مايكل توماس در مقابل تيم ليورپول حاصل شد. گراهام قهرماني ديگري را نيز در ليگ انگليس(فصل ???????) به دست آورد، اين در حالي بود كه تنها يك در يك بازي شكست خورده‌بودند. در سال ???? ميلادي آرسنال قهرمان هر دو جام، حذفي و جام اتحاديه شد و جام در جام اروپا (????) به مقام قهرماني دست يافت. شهرت و اعتبار گراهام بعد اتهام رشوه دادن لكه‌دار شد و سرانجام وي در سال ???? ميلادي بركنار شد و بروس ريوچ به عنوان سرمربي انتخاب شد، وي تنها بعد از يك فصل حضور در آرسنال از اين تيم كنار گذاشته شد.

در سپتامبر ???? ميلادي آرسن ونگر به عنوان مربي آرسنال منصوب شد. ونگر تاكتيك‌هاي جديدي را به ارمغان آورد، يك نظام آموزشي جديد و چند بازيكن خارجي كه استعدادهاي انگليسي موجود را تكميل مي‌كردند را به اين تيم آورد. آرسنال باز هم به طور همزمان در يك فصل (???????) قهرمان ليگ برتر و قهرمان جام حذفي شد. علاوه بر اين، به فينال جام يوفا در فصل ????????? راه پيدا يافت اما در ضربات پنالتي مقابل تيم گالاتاسراي شكست خورد. در سال‌هاي ???? و ???? قهرمان جام حذفي شدند و در ليگ برتر در فصل ??????? قهرماني را بدون باخت حتي در يك بازي به دست آوردند. اين باشگاه در ?? بازي ليگ در آن فصل شكست نخورد كه يك ركورد ملي به حساب مي‌آيد.

آرسنال در يازده فصل اول حضور ونگر، هشت فصل در رتبه‌هاي اول يا دوم قرار مي‌گرفت، اگرچه آن‌ها در هيچ زمان قادر به حفظ عنوان خود نبودند. آن‌ها در فصل ??-???? ميلادي در رده چهارم ليگ برتر انگلستان قرار گرفتند. آرسنال در فصل ??????? براي اولين بار به فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود كرد اما با نتيجه ? بر ? مغلوب تيم بارسلونا شد. سرانجام در ژوئيه ????، آن‌ها پس از ?? سال ورزشگاه هايبوري را ترك كردند و به ورزشگاه جديدشان يعني ورزشگاه امارات نقل مكان كردند.

- آرم و نماد باشگاه

در سال ???? از اولين نماد آرسنال كه شامل سه توپ جنگي بود كه از بالا ديده مي‌شد، استفاده شد. اين نماد پس از انتقال باشگاه به هايبوري در سال ???? ميلادي تغيير كرد، نماد جديد تصويري يك توپ جنگي بود كه به سمت شرق اشاره مي‌كرد، اين آرم تنها تا سال ???? ميلادي باقي‌ ماند. نماد جديد باشگاه باز هم تصوير يك توپ جنگي بود كه اين بار به سمت غرب قرار گرفته بود، اين نماد در سال ???? انتخاب شد. در سال ???? ميلادي اين باشگاه از آرم مدرن و متفاوت رونمايي كرد. در اين آرم سه توپ جنگي زير نام باشگاه به چشم مي‌خورد. براي اولين بار، اين نماد به صورت رنگي طراحي شده و شباهت‌هاي زيادي با آرم فعلي باشگاه داشت.

از آنجا كه تغييرهاي زيادي بر روي آرم و نماد باشگاه صورت مي‌گرفت، آرسنال از حق تكثير آن ناتوان بود، و پس از ثبت نماد به عنوان يك علامت تجاري در يك نبرد طولاني مدت قانوني با يك تاجر خيابان محلي كه كالاهاي غير رسمي آرسنال را به فروش مي‌رساند به پيروزي رسيد. باشگاه در سال ???? آرم جديد خود كه داراي مدرن‌تر و سبكي ساده‌تر بود را معرفي كرد. توپ جنگي بار ديگر به سمت شرق و نام باشگاه در بالاي آن نوشته شده‌است. آرم جديد مورد انتقاد برخي از حاميان قرار گرفت؛ كانون هواداران مستقل آرسنال ادعا كرد كه اين باشگاه بسياري از تاريخ و سنت‌هاي آرسنال را با چنين طراحي ناديده گرفته‌است و در مورد اين مسئله به درستي با طرفداران مشورت نشده است. بيشتر

باشگاه آرسنال در فصل ????????? براي ???امين سالگرد خود آرم و نماد جديدي را معرفي كرد كه شامل نسخه اصلاح شده آرم فعلي است. آرم تماماً سفيد است، كه ?? برگ بلوط در سمت راست و ?? برگ بلوط در سمت چپ آرم قرار گرفته‌است و ???? شعار «رو به جلو» در پايين آرم نوشته شده بود.

- ركوردهاي باشگاه آرسنال

در بيشتر تاريخ آرسنال، رنگ پيراهن اصلي آنها در بازي‌هاي خانگي رنگ قرمز روشن با آستين سفيد و شورت سفيد بوده است.

در سال ???? ميلادي، هربرت چاپمن پيشنهاد تغييراتي در لباس بازيكنان را داد كه تغيير رنگ آستين‌ها و يقه به سفيد و روشن‌تر شدن رنگ قرمز بود.

صرف نظر از اينكه داستان درست است، پيراهن‌هاي سفيد و قرمز به منظور شناخت آرسنال آمده‌اند و تيم در مدتي از زمان پوشيده‌است، بعد از دو فصل اين لباس‌ها كنار گذاشته شدند. اولين بار در فصل ??????? بود كه آرسنال پيراهن قرمز به تن كرد و ثابت كرد كه اين طرح محبوبيتي ندارد و آستين‌هاي سفيد فصل قبل بازگشت. در نيمه دوم فصل ??????? آرسنال آخرين فصلي بود كه در هايبوري بازي مي كرد؛ در اين زمان تيم پيراهن‌هاي شبيه به پيراهن‌هايي كه تيم در سال ???? مي‌پوشيد، به ياد آن‌ها بر تن كرد، در اولين فصل حضورشان در ورزشگاه هايبوري؛ باشگاه به رنگ طبيعي خود را در شروع فصل بعد بازگشت. در فصل ???????، آرسنال آستين‌هاي سفيد را با آستين‌هاي قرمز راه راه سفيد جايگزين كرد.

رنگ‌هاي آرسنال در خانه الهام بخش براي حاقل سه باشگاه ديگر بوده‌است. در سال ????، اسپارتا پراگ كيت قرمز تيره مانند آرسنال كه در آن زمان بر تن مي كرد، به تصويب رساند؛ در سال ????، هايبرنيان طراحي آستين‌هاي پيراهن آرسنال در نوار سبز و سفيد به نام خودش به ثبت رسانيد. در سال ????، مدير ورزشي باشگاه براگا از يك بازي در هايبوري برگشت و كيت سبز تيم خود را به تكرار قرمز آرسنال با آستين و شورت سفيد تغيير داد، تيمي با نام مستعار آرسناليستيس ظهور كرد. اين تيم هنوز هم اين طرح را براي امروز مي‌پوشد.

براي بسياري از سال‌ها رنگ مهمان آرسنال پيراهن سفيد يا سياه و شورت سفيد بود. از فصل ???????، آن‌ها زرد و آبي پوشيدند، اما استثناء وجود داشت. آن‌ها در فصل ??????? يك سبز و به دور كيت بر تن كردند، و از اوايل دهه ???? و ظهور بازار تقلبي كيت سود آور، رنگ هاي خارج از خانه منظم شده‌اند. در طي اين مدت دو طرح به شكل آبي طراحي شده‌اند، يا تغييرات در سنت زرد و آبي، مانند طلاي فلزي و نوار نيروي دريايي در فصل ??????? استفاده شد و از ???? تا ???? زرد و تيره خاكستري استفاده شد. از سال ????، كيت خارج از خانه در هر فصل تغيير كرد.

پيراهن هاي آرسنال توسط توليد كنندگاني از جمله بوكتا توليد شده‌اند( از دهه ???? تا اوايل دهه ????)، آمبرو (از دهه ???? تا ????)، آديداس (?????????) و نايك (از ????). مانند آنهايي كه از بزرگترين باشگاه هاي فوتبال هستند، پيراهن آرسنال آرم حاميان مالي را از دهه ???? برجسته كرده است. حاميان مالي از جمله جي وي سي (?????????)، سگا (?????????)، او ? (?????????) و امارات (از ????).

- ورزشگاه

- ورزشگاه هايبري

ورزشگاه هايبوري ورزشگاه سابق باشگاه فوتبال آرسنال در شهر لندن است.

باشگاه آرسنال از سال ???? تا ???? مسابقات خانگي خود را در اين ورزشگاه برگزار مي‌كرد اما پس آن كليه مسابقات خود را به ورزشگاه امارات منتقل كرد. همچنين بخشي از بازي‌هاي المپيك تابستاني ???? در اين ورزشگاه برگزار شده بود. اين ورزشگاه پس از تخريب به مجتمع مسكوني تبديل شد.

- ورزشگاه امارات

ورزشگاه امارات با گنجايش ??،361 نفر در شهر لندن ورزشگاه جديد آرسنال است كه در سال ???? ميلادي با بازي تيم‌هاي آرژانتين و برزيل افتتاح شد .

در سال ???? ميلادي هواپيمايي امارات با پرداخت ??? ميليون پوند به باشگاه فوتبال آرسنال، وارد قراردادي شد كه به موجب آن نام استاديوم جديد آرسنال به مدت يازده سال (از سال ????) به نام «امارات» نامگذاري شود. اين مبلغ همچنين شامل حك شدن آرم شركت هواپيمايي امارات به مدت ? سال بر روي پيراهن تيم بزرگ و پرطرفدار لندني آرسنال نيز مي‌باشد .

- ستارگان باشگاه آرسنال از ابتدا تا كنون

الكس جيمز ، كليف باستين ، جورج گراهام ، مايكل توماس ، ديويد اولاري ، آلن ساندرلند ، ادي هاپگود ، لايونل اسميت ، تامي دوچرتي ، باب مكناب ، يان رايت ، تيم كولمن ، جان ردفورد ، مايكل توماس ، ويليام گالاس ، بابي گولد ، ديويد سيمن ، دنيس بركمپ ، پاتريك ويرا ، داور شوكر ، توني آدامز ، مارك اورمارس ، امانوئل پتيت ، سيلوسن ويلتورد ، ليونگبرگ ، تيري هانري ، دنيس برگ كمپ ، سول كمپبل ، امانوئل آدبايور ، لوكاس پودولسكي ، تئو والكات ، نيكولاس بنت‌نر ، آندري آرشاوين و ...

نمونه شرط بندي فوتبال

- افتخارات باشگاه فوتبال آرسنال

ليگ برتر :

13 بار قهرماني در سال هاي : 1930–31, 1932–33, 1933–34, 1934–35, 1937–38, 1947–48, 1952–53, 1970–71, 1988–89, 1990–91, 1997–98, 2001–02, 2003–04

اف اي كاپ (جام حذفي) :

10 بار قهرماني در سال هاي : 1930, 1936, 1950, 1971, 1979, 1993, 1998, 2002, 2003, 2005

جام اتحاديه (كارلينگ كاپ) :

2 بار قهرماني در سال هاي : 1987, 1993

جام خيريه :

12 بار قهرماني در سال هاي : 1930, 1931, 1933, 1934, 1938, 1948, 1953, 1991 , 1998, 1999, 2002, 2004

جام در جام اروپا :

? بار قهرماني در سال : 94-1993

جام فيرز كاپ اروپا :

? بار قهرماني در سال : ??70

 

 

باشگاه فوتبال آرسنال

باشگاه فوتبال آرسنال با نام باشگاه ديال اسكوئر در سال ???? توسط كارگران كارخانه اسلحه‌ سازي سلطنتي در منطقه وول‌ويچ در جنوب شرقي لندن شروع به كار كرد و در مدت كوتاهي پس از آن به آرسنال سلطنتي تغيير نام داد. اين باشگاه دوباره پس از تبديل شدن به يك شركت محدود در سال ???? به آرسنال وول‌ويچ تغيير نام داد. اين باشگاه اولين عضو جنوبي ليگ فوتبال در سال ???? ميلادي بود كه از ليگ دسته دوم شروع كرده و در سال ???? ميلادي به ليگ دسته اول راه يافت. انزواي جغرافيايي نسبي باشگاه منجر به جذب تماشاگران كمتر نسبت به باشگاه‌هاي ديگر و همچنين دچار شدن باشگاه به مشكلات مالي و ورشكسته شدن آن در سال ???? شد، در اين زمان باشگاه توسط دو تاجر به نام‌هاي هنري نوريس و ويليام هال خريداري شد. به دنبال اين ماجرا، نوريس اين باشگاه را به نقاط ديگر منتقل كرد و در سال ???? بلافاصله پس از سقوط به دسته دوم، آن‌ها به شمال لندن و ورزشگاه آرسنال در منطقه هايبوري بازگرداند؛ آن‌ها در سال بعد «وول‌ويچ» را از نام باشگاه خود حذف كردند. آرسنال در سال ???? در مكان پنجم ليگ قرار گرفت.

در سال ???? هربرت چاپمن به سمت مربيگري آرسنال منصوب شد. پيش از اين چاپمن موفق به كسب دو قهرماني پياپي ليگ با تيم هادرسفيلد تاون در سال‌هاي ??????? و ??????? شده بود. چاپمن اولين دوره موفقيت‌ هاي بزرگ آرسنال را به ارمغان آورد. تاكتيك‌هاي انقلابي و تمرينات او، همراه با خريد بازيكنان ستاره‌اي مانند الكس جيمز و كليف باستين، پايه‌هاي موفقيت باشگاه انگليسي در دهه ???? ميلادي گذاشته شد. آرسنال تحت هدايت او چند قهرماني بزرگ را به دست آورد، پيروزي در فينال جام حذفي فوتبال انگلستان در سال ???? و سپس قهرماني در ليگ در سال‌هاي ??????? و ??????? كه حاصل تلاش او بود.

چاپمن به طور ناگهاني بر اثر بيماري ذات‌الريه در سال ???? ميلادي در گذشت، اما با اين وجود جو شاو و جورج آليسون موفقيت كاري چاپمن را ادامه دادند. تحت هدايت آن‌ها، آرسنال موفق به كسب سه عنوان قهرماني ديگر در سال‌هاي ???????، ??????? و ??????? و جام حذفي انگلستان در فصل ??-???? شده‌اند. در پايان اين دهه به‌دليل بازنشستگي بازيكنان كليدي، از آرسنال موفقيتي ديده نشد و پس از مداخله انگليس در جنگ جهاني دوم، فوتبال حرفه‌اي در انگلستان به حالت تعليق درآمد. اين تيم حتي در خارج در شرط بندي مسابقات فوتبال هم طرفدار دارد.

پس از جنگ، دوره دوم موفقيت‌هاي آرسنال تحت نظر تام ويتاكر شروع شده‌بود، كه حاصل آن قهرماني در ليگ در سال‌هاي ??????? و ??????? و جام حذفي در سال ???? ميلادي بود. دارايي باشگاه بسيار كم شده‌بود؛ آن‌ها قادر به جذب بازيكن مانند بازيكنان دهه ???? ميلادي نبودند، نبودند، سطح باشگاه در بيشتر دهه‌هاي ???? و ???? در حد متوسط بود. حتي كاپيتان سابق انگلستان بيلي رايت به عنوان مربي جانشين باشگاه نتوانست در بين سال‌هاي ???? و ???? به هيچ موفقيتي دست يابد.

در سال ???? ميلادي برتي مي فيزيوتراپيست باشگاه به عنوان مربي آرسنال انتخاب شد. پس از ناكامي در دو دوره جام اتحاديه فوتبال انگلستان، آن‌ها موفق به كسب اولين قهرماني اروپايي خود در سال ????????? در جام نمايشگاه‌هاي بين شهري شدند. اين موفقيت‌ها تا آنجا ادمه داشت كه آن‌ها براي اولين بار قهرمان هر دو جام ليگ و جام حذفي در فصل ??????? شدند.اما موفقيت‌هاي آرسنال كمتر تكرار شد، در فصل ??????? به مقام نايب قهرماني ليگ رسيد، در سه فينال جام حذفي (????،???? و ????) شكست خورد و در سال ???? ميلادي قهرماني جام در جام اروپا را در ضربات پنالتي از دست داد. تنها موفقيت باشگاه در طول اين زمان پيروزي ? بر ? برابر منچستر يونايتد در فينال جام حذفي در سال ???? بود.

بازگشت بازيكن سابق آرسنال يعني جورج گراهام به عنوان مربي در سال ???? ميلادي دوره سوم موفقيت را براي اين باشگاه به ارمغان آورد. آرسنال در فصل ??????? قهرمان جام اتحاديه شد. همچنين آرسنال قهرمان ليگ انگلستان در فصل ??????? شد، اين قهرماني با گل لحظات آخر مايكل توماس در مقابل تيم ليورپول حاصل شد. گراهام قهرماني ديگري را نيز در ليگ انگليس(فصل ???????) به دست آورد، اين در حالي بود كه تنها يك در يك بازي شكست خورده‌بودند. در سال ???? ميلادي آرسنال قهرمان هر دو جام، حذفي و جام اتحاديه شد و جام در جام اروپا (????) به مقام قهرماني دست يافت. شهرت و اعتبار گراهام بعد اتهام رشوه دادن لكه‌دار شد و سرانجام وي در سال ???? ميلادي بركنار شد و بروس ريوچ به عنوان سرمربي انتخاب شد، وي تنها بعد از يك فصل حضور در آرسنال از اين تيم كنار گذاشته شد.

در سپتامبر ???? ميلادي آرسن ونگر به عنوان مربي آرسنال منصوب شد. ونگر تاكتيك‌هاي جديدي را به ارمغان آورد، يك نظام آموزشي جديد و چند بازيكن خارجي كه استعدادهاي انگليسي موجود را تكميل مي‌كردند را به اين تيم آورد. آرسنال باز هم به طور همزمان در يك فصل (???????) قهرمان ليگ برتر و قهرمان جام حذفي شد. علاوه بر اين، به فينال جام يوفا در فصل ????????? راه پيدا يافت اما در ضربات پنالتي مقابل تيم گالاتاسراي شكست خورد. در سال‌هاي ???? و ???? قهرمان جام حذفي شدند و در ليگ برتر در فصل ??????? قهرماني را بدون باخت حتي در يك بازي به دست آوردند. اين باشگاه در ?? بازي ليگ در آن فصل شكست نخورد كه يك ركورد ملي به حساب مي‌آيد.

آرسنال در يازده فصل اول حضور ونگر، هشت فصل در رتبه‌هاي اول يا دوم قرار مي‌گرفت، اگرچه آن‌ها در هيچ زمان قادر به حفظ عنوان خود نبودند. آن‌ها در فصل ??-???? ميلادي در رده چهارم ليگ برتر انگلستان قرار گرفتند. آرسنال در فصل ??????? براي اولين بار به فينال ليگ قهرمانان اروپا صعود كرد اما با نتيجه ? بر ? مغلوب تيم بارسلونا شد. سرانجام در ژوئيه ????، آن‌ها پس از ?? سال ورزشگاه هايبوري را ترك كردند و به ورزشگاه جديدشان يعني ورزشگاه امارات نقل مكان كردند.

- آرم و نماد باشگاه

در سال ???? از اولين نماد آرسنال كه شامل سه توپ جنگي بود كه از بالا ديده مي‌شد، استفاده شد. اين نماد پس از انتقال باشگاه به هايبوري در سال ???? ميلادي تغيير كرد، نماد جديد تصويري يك توپ جنگي بود كه به سمت شرق اشاره مي‌كرد، اين آرم تنها تا سال ???? ميلادي باقي‌ ماند. نماد جديد باشگاه باز هم تصوير يك توپ جنگي بود كه اين بار به سمت غرب قرار گرفته بود، اين نماد در سال ???? انتخاب شد. در سال ???? ميلادي اين باشگاه از آرم مدرن و متفاوت رونمايي كرد. در اين آرم سه توپ جنگي زير نام باشگاه به چشم مي‌خورد. براي اولين بار، اين نماد به صورت رنگي طراحي شده و شباهت‌هاي زيادي با آرم فعلي باشگاه داشت.

از آنجا كه تغييرهاي زيادي بر روي آرم و نماد باشگاه صورت مي‌گرفت، آرسنال از حق تكثير آن ناتوان بود، و پس از ثبت نماد به عنوان يك علامت تجاري در يك نبرد طولاني مدت قانوني با يك تاجر خيابان محلي كه كالاهاي غير رسمي آرسنال را به فروش مي‌رساند به پيروزي رسيد. باشگاه در سال ???? آرم جديد خود كه داراي مدرن‌تر و سبكي ساده‌تر بود را معرفي كرد. توپ جنگي بار ديگر به سمت شرق و نام باشگاه در بالاي آن نوشته شده‌است. آرم جديد مورد انتقاد برخي از حاميان قرار گرفت؛ كانون هواداران مستقل آرسنال ادعا كرد كه اين باشگاه بسياري از تاريخ و سنت‌هاي آرسنال را با چنين طراحي ناديده گرفته‌است و در مورد اين مسئله به درستي با طرفداران مشورت نشده است. بيشتر

باشگاه آرسنال در فصل ????????? براي ???امين سالگرد خود آرم و نماد جديدي را معرفي كرد كه شامل نسخه اصلاح شده آرم فعلي است. آرم تماماً سفيد است، كه ?? برگ بلوط در سمت راست و ?? برگ بلوط در سمت چپ آرم قرار گرفته‌است و ???? شعار «رو به جلو» در پايين آرم نوشته شده بود.

- ركوردهاي باشگاه آرسنال

در بيشتر تاريخ آرسنال، رنگ پيراهن اصلي آنها در بازي‌هاي خانگي رنگ قرمز روشن با آستين سفيد و شورت سفيد بوده است.

در سال ???? ميلادي، هربرت چاپمن پيشنهاد تغييراتي در لباس بازيكنان را داد كه تغيير رنگ آستين‌ها و يقه به سفيد و روشن‌تر شدن رنگ قرمز بود.

صرف نظر از اينكه داستان درست است، پيراهن‌هاي سفيد و قرمز به منظور شناخت آرسنال آمده‌اند و تيم در مدتي از زمان پوشيده‌است، بعد از دو فصل اين لباس‌ها كنار گذاشته شدند. اولين بار در فصل ??????? بود كه آرسنال پيراهن قرمز به تن كرد و ثابت كرد كه اين طرح محبوبيتي ندارد و آستين‌هاي سفيد فصل قبل بازگشت. در نيمه دوم فصل ??????? آرسنال آخرين فصلي بود كه در هايبوري بازي مي كرد؛ در اين زمان تيم پيراهن‌هاي شبيه به پيراهن‌هايي كه تيم در سال ???? مي‌پوشيد، به ياد آن‌ها بر تن كرد، در اولين فصل حضورشان در ورزشگاه هايبوري؛ باشگاه به رنگ طبيعي خود را در شروع فصل بعد بازگشت. در فصل ???????، آرسنال آستين‌هاي سفيد را با آستين‌هاي قرمز راه راه سفيد جايگزين كرد.

رنگ‌هاي آرسنال در خانه الهام بخش براي حاقل سه باشگاه ديگر بوده‌است. در سال ????، اسپارتا پراگ كيت قرمز تيره مانند آرسنال كه در آن زمان بر تن مي كرد، به تصويب رساند؛ در سال ????، هايبرنيان طراحي آستين‌هاي پيراهن آرسنال در نوار سبز و سفيد به نام خودش به ثبت رسانيد. در سال ????، مدير ورزشي باشگاه براگا از يك بازي در هايبوري برگشت و كيت سبز تيم خود را به تكرار قرمز آرسنال با آستين و شورت سفيد تغيير داد، تيمي با نام مستعار آرسناليستيس ظهور كرد. اين تيم هنوز هم اين طرح را براي امروز مي‌پوشد.

براي بسياري از سال‌ها رنگ مهمان آرسنال پيراهن سفيد يا سياه و شورت سفيد بود. از فصل ???????، آن‌ها زرد و آبي پوشيدند، اما استثناء وجود داشت. آن‌ها در فصل ??????? يك سبز و به دور كيت بر تن كردند، و از اوايل دهه ???? و ظهور بازار تقلبي كيت سود آور، رنگ هاي خارج از خانه منظم شده‌اند. در طي اين مدت دو طرح به شكل آبي طراحي شده‌اند، يا تغييرات در سنت زرد و آبي، مانند طلاي فلزي و نوار نيروي دريايي در فصل ??????? استفاده شد و از ???? تا ???? زرد و تيره خاكستري استفاده شد. از سال ????، كيت خارج از خانه در هر فصل تغيير كرد.

پيراهن هاي آرسنال توسط توليد كنندگاني از جمله بوكتا توليد شده‌اند( از دهه ???? تا اوايل دهه ????)، آمبرو (از دهه ???? تا ????)، آديداس (?????????) و نايك (از ????). مانند آنهايي كه از بزرگترين باشگاه هاي فوتبال هستند، پيراهن آرسنال آرم حاميان مالي را از دهه ???? برجسته كرده است. حاميان مالي از جمله جي وي سي (?????????)، سگا (?????????)، او ? (?????????) و امارات (از ????).

- ورزشگاه

- ورزشگاه هايبري

ورزشگاه هايبوري ورزشگاه سابق باشگاه فوتبال آرسنال در شهر لندن است.

باشگاه آرسنال از سال ???? تا ???? مسابقات خانگي خود را در اين ورزشگاه برگزار مي‌كرد اما پس آن كليه مسابقات خود را به ورزشگاه امارات منتقل كرد. همچنين بخشي از بازي‌هاي المپيك تابستاني ???? در اين ورزشگاه برگزار شده بود. اين ورزشگاه پس از تخريب به مجتمع مسكوني تبديل شد.

- ورزشگاه امارات

ورزشگاه امارات با گنجايش ??،361 نفر در شهر لندن ورزشگاه جديد آرسنال است كه در سال ???? ميلادي با بازي تيم‌هاي آرژانتين و برزيل افتتاح شد .

در سال ???? ميلادي هواپيمايي امارات با پرداخت ??? ميليون پوند به باشگاه فوتبال آرسنال، وارد قراردادي شد كه به موجب آن نام استاديوم جديد آرسنال به مدت يازده سال (از سال ????) به نام «امارات» نامگذاري شود. اين مبلغ همچنين شامل حك شدن آرم شركت هواپيمايي امارات به مدت ? سال بر روي پيراهن تيم بزرگ و پرطرفدار لندني آرسنال نيز مي‌باشد .

- ستارگان باشگاه آرسنال از ابتدا تا كنون

الكس جيمز ، كليف باستين ، جورج گراهام ، مايكل توماس ، ديويد اولاري ، آلن ساندرلند ، ادي هاپگود ، لايونل اسميت ، تامي دوچرتي ، باب مكناب ، يان رايت ، تيم كولمن ، جان ردفورد ، مايكل توماس ، ويليام گالاس ، بابي گولد ، ديويد سيمن ، دنيس بركمپ ، پاتريك ويرا ، داور شوكر ، توني آدامز ، مارك اورمارس ، امانوئل پتيت ، سيلوسن ويلتورد ، ليونگبرگ ، تيري هانري ، دنيس برگ كمپ ، سول كمپبل ، امانوئل آدبايور ، لوكاس پودولسكي ، تئو والكات ، نيكولاس بنت‌نر ، آندري آرشاوين و ...

نمونه شرط بندي فوتبال

- افتخارات باشگاه فوتبال آرسنال

ليگ برتر :

13 بار قهرماني در سال هاي : 1930–31, 1932–33, 1933–34, 1934–35, 1937–38, 1947–48, 1952–53, 1970–71, 1988–89, 1990–91, 1997–98, 2001–02, 2003–04

اف اي كاپ (جام حذفي) :

10 بار قهرماني در سال هاي : 1930, 1936, 1950, 1971, 1979, 1993, 1998, 2002, 2003, 2005

جام اتحاديه (كارلينگ كاپ) :

2 بار قهرماني در سال هاي : 1987, 1993

جام خيريه :

12 بار قهرماني در سال هاي : 1930, 1931, 1933, 1934, 1938, 1948, 1953, 1991 , 1998, 1999, 2002, 2004

جام در جام اروپا :

? بار قهرماني در سال : 94-1993

جام فيرز كاپ اروپا :

? بار قهرماني در سال : ??70

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.