جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

امنيت فيزيكي

۳۶ بازديد

امنيت فيزيكي

در دهه 1960 يك مهندس ارشد آمريكايي اصل KISS را ابداع كرد و در همان زمان اين اصل به اصل طراحي سيستم هاي امنيت فيزيكي معروف شد. اين اصل در ترجمه لفظي به اين شكل بيان مي شود “ساده بودن بهترين كاربرد را در سيستم ها دارد”.

به طور خلاصه اصل KISS از مفهوم سادگي استقبال مي كند و بيان مي كند كه اكثر سيستم ها درصورتي كه ساده تر باشند و نه پيچيده تر، بهترين عملكرد را دارند. اين اصل در سيستم هاي مختلف كاربرد دارد و در نتيجه وقتي صحبت از سيستم هاي امنيت فيزيكي مي شود، اين مفهوم مي تواند يك عنصر اساسي در موفقيت كلي آنها به حساب آيد.

بيشتر بخوانيد:   نمايندگي هايك ويژن    دوربين مداربسته تي وي تي  

 محيط هاي كاري امن

سالها تلاش در بهبود عملكرد صنعت امنيت نياز به يك محيط امن را در برابر ميل به فناوري مناسب براي كاربران قرار داده است. با اين حال ، يافتن يك راه حل مناسب و مفيد بين اين دو اغلب دست نيافتني به نظر مي رسد. اعتقاد عمومي بين كارشناسان امنيت بر اين است كه شما مي توانيد همزمان با دستيابي به امنيت بالا ، طراحي و راحتي عملياتي را نيز در سيستم هاي خود داشته باشيد اما در عمل بسياري از سيستم ها راحتي را قرباني امنيت بالاي يك فضا مي كنند.

يكي از كارشناسان خبره در حوزه امنيت در اين باره  مي گويد: “اگر درك درستي از خطرات مربوط به امنيت و تأثير جداگانه و يا جمعي آنها بر اهداف اصلي سازمان وجود داشته باشد ، مي توان به يك قطعيت براي طراحي بهينه سيستم هاي امنيتي رسيد. من معتقد نيستم كه راحتي و امنيت بالا بايد در مقابل يكديگر قرار گيرند. به عبارتي دقيق تر شما مي توانيد همزمان با دستيابي به امنيت بالا ، طراحي و راحتي عملياتي را نيز در اختيار خود داشته باشيد.”

اهميت كنترل دسترسي ايمن

گفتيم كه اصل مهم در سيستم هاي امنيتي اين است كه علاوه بر بالا بردن امنيت يك فضا ميزان راحتي و دسترسي پذيري افراد را نيز بالا ببرد. متاسفانه پيش فرض عمومي ميان خبره هاي صنعت امنيت بر اين است كه براي امنيت واقعي سازمان ها و فضاها ، دسترسي به آنها را بايد سخت و دشوار كرد. بنابراين ، از نظر ماهيت ، كنترل دسترسي به گونه اي محدود طراحي شده است كه فقط كاركنان مجاز و بازديدكنندگان اجازه دسترسي به امكانات يا ساير مناطق امن را در داخل يك فضاي امنيتي داشته باشند. كاملا واضح هست كه اين موضوع بلافاصله راحتي را با امنيت مغايرت مي دهد.

بيشتر بخوانيد:   اصطلاحات دوربين مداربسته    بهترين دوربين‌ مدار بسته     

 

اكثر مردم محدوديت ورودي كنترل شده را با استفاده از كارت يا بيومتريك تحمل مي كنند زيرا نياز به امنيت را درك مي كنند. اما هنگامي كه اين فناوري مانع از آن مي شود كه كاركنان در طول يك روز كاري آزادانه در محيط كار خود تردد كنند ، يا وقتي اين سيستم ها بازديد كنندگان و فروشندگان بالقوه را از ورود يك تجربه مثبت به ساختمان باز مي دارند ، تحمل عمومي نسبت به سيستم هاي امنيتي كمتر مي شود. همين موضوع باعث مي شود كه بازخورد منفي در مقابل صنعت امنيت به طور كلي براي افراد بوجود آيد.

 

 

 

خمير دندان آلوئه ورا

۳۷ بازديد

خمير دندان آلوئه ورا

اين محصول يكي از محصولات شركت Forever در زمينه مراقبت شخصي است. در واقع اين خميردندان كه با نام ژل توت توليد مي شود ، يكي از بهترين خميردندان هاي جهان است. اين خمير دندان خاصيت سفيد كنندگي خارق العاده اي دارد.

 

خمير دندانهاي بدون فلورايد حاوي آلوئه ورا آلي

آلوئه ورا باقي مانده است كه براي كيفيت و تطبيق پذيري شامل مراقبت از دندانهاي گرانبها است. دندان هاي شما با خمير دندان Forever ، يكي از بهترين خميردندان هاي بازار ، براق مي شوند. اين خمير دندان با فرمولاسيون براي استفاده يا كل خانواده حاوي مواد اوليه با بهترين كيفيت است.

 

اين خميردندان براي بيماران گياهخوار نيز مناسب است زيرا نمي تواند حاوي مواد جانبي جانوري باشد. قرص نعناع فلفلي و نعناع فلفلي غذاهايي هستند كه باعث مي شوند احساس شادابي و تميز كنيد. از آنجا كه تمام محصولات Forever گياهي هستند و از گياهان آلوئه ورا ساخته مي شوند ، مي توانند از بالاترين كيفيت برخوردار باشند و گياهي باشند. از اين رو ، با استفاده از اين خمير دندان در دهان ، احساس شادابي ايجاد مي شود.

 

تركيب ژل آلوئه ورا قوي لثه ها و پوشش دهان را نرم مي كند و وقتي مسواك زدن بسيار دردناك است مي توان مستقيماً از آن استفاده كرد.

 

سالها تحقيق ، توسعه و ترميم با دانشمندان و دندانپزشكان فرمولي كاملاً فرمول شده براي هميشه بهم پيوند زدن كه در تميز كردن دهان و دندان موثر است. نتيجه فرمول آلوئه ورا است كه باعث شادابي نفس و سفيد شدن دندان بدون سايش مي شود.

 

خانواده شما از طعم و مزه و تميزي دهان شما بسيار راضي هستند و از آنجا كه دندان ها قسمت مهمي از دهان شما هستند ، بنابراين بايد از بهترين ها براي محافظت از آنها و استفاده از پوسيدگي دندان استفاده كنيد. زيرا در غير اين صورت بايد هزينه هاي زيادي را براي دندان هاي خود هزينه كنيد. بنابراين با كمك اين خميردندان از اين پس از هزينه هاي زيادي جلوگيري مي كند.

 

خواص مهم خمير دندان Forever

خاصيت سفيد كنندگي عالي

ضد سايش و پوسيدگي دندان

بدون فلورايد

از بوي بد دهان خودداري كنيد

از پوسيدگي دندان جلوگيري كنيد

خاصيت نسوزاندن بافت ها و تركيبات خمير دندان Forever براي دندان ها مفيد است. جوش شيرين يا پراكسيد كه در ساير محصولات وجود دارد ، ميناي دندان را از بين مي برد و باعث التهاب لثه ، زردي دندان و حساس شدن آن مي شود. نعناع طبيعي داراي طعم دلپذير و اثر ضد التهابي است.

 

اين خمير دندان ژله اي به شما امكان مي دهد به دليل وجود انرژي در بدن و توده هاي موجود در زبان و همچنين مواد غذايي باقي مانده روي لب در بدن بمانيد ، زيرا اگر اين مواد باقي بمانند زير لثه ها است ، يعني ممكن نيست. و اين يك مورد بسيار خاص است و يكي از دلايل ايجاد بوي نامطبوع در دهان شما اين است كه بهترين راه استفاده از اين خميردندان استفاده از خدمات دندانپزشكي با ليزر است.

 

اين خمير دندان ژله اي بدون مواد ساينده و سفيد كننده است كه مي تواند سريعتر از دندانهاي ديگر به مرور دندانهاي شما بپردازد و دندانها را سفيد كند و باعث آسيب رساندن به دندانپزشكي ميناي دندان شود و حتي به دليل خمير دندان Sensodine براي سفيد كردن ، آن وجود ندارد. براي جلوگيري از دندان درد يا حساسيت دندان استفاده مي شود ، اما اكنون استفاده از اين ژل دهان شويه را ترجيح مي دهد.

 

موارد و روش هاي استفاده از خمير دندان Miracle Forever

از خونريزي لثه جلوگيري كنيد: مسواك زدن روزانه مي تواند باعث خونريزي لثه شود.

بهبود زخم هاي دهان: فقط مقداري از آن را روي ناحيه آسيب ديده قرار دهيد.

بوي بد دهان: فقط از آن مانند خميردندان هاي معمولي استفاده كنيد.

كمك به افراد سيگاري: مقداري از آن را روي لب هاي خود بگذاريد.

كمك سرفه: مقداري از آن را قورت دهيد.

جوش ها را از بين ببريد: كمي از آن را روي جوش ها بماليد.

درمان سرماخوردگي: با آب گرم مخلوط شده و استنشاق شود.

تسكين سردرد: مقداري از آن را روي پيشاني قرار دهيد.

درمان گزش پشه و مورچه: مقدار كمي از آن را در محل گزش قرار دهيد.

سوختگي و زخم هاي پوستي: كمترين اطمينان را به پوست آسيب ديده وارد كنيد.

رفع خشكي ، تيرگي ، ترك و زخم پا: فقط مقداري از آن را روي ناحيه آسيب ديده قرار دهيد.

ترك پاشنه و خشكي: مقداري خمير روي پاشنه بماليد.

براي تسكين درد دندان درد: فقط مقداري از آن را در محل درد قرار دهيد.

شستشوي صورت: به طور مرتب از آن استفاده كنيد تا روي صورت بماليد.

درمان بواسير: از خارج استفاده مي شود.

مشكلات پوستي: مقدار كمي را از ناحيه آسيب ديده مانند عفونت هاي قارچي استفاده كنيد.

درمان زخم هاي موجود: مقداري ژل دندان بر روي زخم قرار دهيد.

براي تسكين گلودرد: كمي خمير دندان را با آب گرم مخلوط كرده و غرغره كنيد.

 

 

دانشگاه پاولوف

۳۱ بازديد

دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ

امروز ميخواهيم نگاهي به يكي از بهترين دانشگاه هاي روسيه در زمينه تحصيلات عاليه داشته باشيم يعني دانشگاه پاولوف روسيه . اين دانشگاه كه در ماه سپتامبر سال 1897 تاسيس شده است، يك موسسه وقف شده براي تحصيلات عاليه عمومي ميباشد كه واقع شده در محيط شهري كلان شهر بزرگ سن پترزبورگ ( كه حدود پنج ميليون نفر جمعيت دارد) است.

اين دانشگاه يك سنت قديمي و پر افتخار در تربيت دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش تر از 35000 فيزيك دان از اين  دانشگاه فارق التحصيل شده اند. از زمان آغاز برنامه قبول دانش جويان بين المللي در 1947 ، بيشتر از 3500 فارق التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور در سراسر جهان موجود است. در حال حاضر نيز پنج هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل ميباشند.

 در ابتدا اين دانشگاه به عنوان موسسه پزشكي براي زنان تاسيس شد كه در ابتدا فقط زنان را به عنوان دانشجو ميپذيرفت ولي امروزه مردان هم ميتوانند در اين دانشگاه تحصيل كنند . اين اولين موسسه در روسيه و اروپا بود كه براي زنان فرصتي فراهم ميكرد تا به تحصيلات عاليه بپردازند.

اين دانشگاه در 1936 نام اولين موسسه پزشكي را به افتخار برنده جايزه نوبل، ايوان پاولو را بر خود گذاشت. در سال 1994 اين موسسه به عنوان دانشگاه پزشكي شناخته شد و نام دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ را دريافت كرد. اين دانشگاه تنها دانشگاهي است كه درمانگاهي پلي كلينيك در محدوده خود دارد كه سالگرد 180 سالگي اين درمانگاه  را در سال 2015 جشن گرفت. اين دانشگاه به طور قابل توجهي به رشد علم پزشكي و خدمات بهداشتي در روسيه كمك كرده است.

دانشكده ها و كاركنان

اين دانشگاه داراي 112 گروه آموزشي تقسيم شده در يازده دانشكده ميباشد كه شامل دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پزشكي ورزشي، فرهنگ تطبيقي تربيت بدني، اطفال، روانشناسي باليني، دانشجوهاي خارجي، مدرسه تحصيلات عاليه پرستاري، تحصيلات پس از فارق التحصيلي، تحصيلات پيش دانشگاهي ميباشد. اين دانشگاه نرخ خوبي از كارمندان دانشكده خوب آموزش ديده شده و بسيار تحصيل كرده مجهز به تكنولوژي مدرن فراهم ميكند. هم چنين به حد كافي اعضاي غير متخصص فراهم ميكند تا محيطي خود آموز براي دانشجويان فراهم آورد.

ny1s_x2.jpg

روش تدريس

در اين دانشگاه تدريس به زبان انگليسي انجام ميشود و اين دانشگاه معتقد به روش تدريس تطبيقي منحصر به فرد است كه مبتني بر تركيبي از بهترين سنت هاي آموزشي پزشكي روسيه با روش هاي سيستم آموزش غربي است. اين دانشگاه به عنوان محلي براي آموزش متخصصين در سراسر دنيا شناخته شده است. آموزش در اين دانشگاه مبتني بر مفهوم سيستم چند مرحله اي تربيت متخصصين در برنامه هاي داراي مرحله هاي متفاوت آموزش پزشكي است. موارد موجود شامل تربيت آموزش دانشگاهي، تربيت در برنامه هاي تحصيلات عاليه و هم چنين شامل تربيت پس از فارق التحصيلي دكتر ها ميباشد.

 

هزينه تحصيل در روسيه

 

شهريه دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ بسيار به صرفه و اقتصادي ميباشد كه در جدول زير ميتوانيد آنرا مشاهده كنيد.

دانشگاه پاولوف روسيه

شهريه سالانه

هزينه هتل دانشجويي سالانه

هزينه كل سالانه

كل هزينه شش سال

شهريه دانشگاه به دلار

4500 دلار

600 دلار

5100 دلار

30600 دلار

قيمت به تومان(حدودي)

116ميليون

15.5 ميليون

131.5 ميليون

790 ميليون براي 6 سال

دوره هاي مقدماتي ده ماهه

2500 دلار

600 دلار

3100 دلار

80 ميليون تومان

 

پرديس دانشگاه

پرديس دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پترزبورگ درقسمت مركزي شهر در يك فضاي سبز كه شامل رنگ هاي سبز بهاري و رنگ هاي زرد پاييزي ميباشد و مسافتي حدود 40 هزار متر مربع را در بر ميگيرد. در محدوده آن 50 ساختمان زيبا با معماري شگفت انگيز وجود دارد.

نحوه ثبت نام و قبولي در دانشگاه

اگر ميخواهيد در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ ثبت نام كنيد، پس بايد در امتحان ورودي ملي واجد شرايط بودن( ان اي اي تي) ثبت نام كنيد. ولي بايد اين را به خاطر بسپاريد كه فقط لازم است در امتحان قبول شويد. قبولي در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ بر اساس يك دوره مشاوره و رشد آموزشي است. به دانشجويان توصيه ميشود نكات گفته شده را بخوانند تا از رد شدن در امان باشند. به شما يك فرم درخواست داده ميشود تا دانشكده موردنظر خود را انتخاب كنيد. وقتي نامه پيشنهاد را دريافت كرديد، براي استفاده هاي بعدي آن را پيش خود نگه داريد. سپس بايد شهريه ورود به دانشگاه يا كالج را بپردازيد. پس از پرداخت هزينه دانشگاه براي ورود به دانشگاه پاولوف بايد براي ويزا اقدام كنيد. يك ويزا براي تحصيل در دانشگاه پزشكي پاولوف روسيه دريافت كنيد. و حالا يك پرواز با هواپيما به روسيه براي خود رزرو كنيد.

مدارك مورد نياز

قبل از درخواست براي ورود به دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ فراموش نكنيد كه مدارك زير را با خود همراه داشته باشيد:

پاسپورت ( با حداقل 18 ماه اعتبار)

مدرك 10 ام و برگه مهر

مدرك 12 ام و برگه مهر

مدرك تولد

10 قطعه عكس به اندازه مناسب پاسپورت

نامه دعوت رسمي از دانشگاه پاولوف

تاييد تمام مدارك توسط وزارت امور خارجه كشورتان

قانوني شدن تمام مدارك توسط سفارت روسيه

هزينه هاي ويزا

رسيد بانكي پرداخت هزينه اولين سال تحصيلي

مدارك تست ايدز

مزاياي تحصيل در روسيه

عدم وجود آزمون ورودي براي ورود به دانشگاه ( فقط آزمون نيت

موسسات

موسسه تحقيقات نفرولوژي

موسسه تحقيقات پالمونولوژي

موسسه يادبود رايزا گورباچوا براي آنكولوژي و هماتولوژي و ترنسپلنت كودكان

موسسه جراحي صورت و تحقيقات دندانپزشكي ماكسيلو

موسسه فارماكولوژي والدمن

موسسه قلب وعروق

مراكز تحقيقي

مركز تحقيقي علمي

مركز پزشكي

مركز تحقيق منطقه اي ناركولوژي و سايكوفارماكولوژي

مركز علمي و روش شناسي پزشكي مولكولي فدراسيون روسيه

مركز فاز هاي اوليه آزمايشات كلينيكي

 

 

 

قيمت ورق A283

۳۴ بازديد

قيمت ورق A283

 

ورق آلياژ A283 نوعي ورق فولادي است كه براي ساخت مخازن تحت فشار استفاده مي شود ، از اين رو نام اين ورق در بازار به عنوان ورق مخزن شناخته مي شود. قيمت ورق A283 در بازار بر اساس توليد كننده وزن استاندارد و مشخصات آن قابل بررسي است. براي خريد ورق آلياژ A283 بايد اطلاعاتي براي خريد اين ورق آلياژ مهم با كيفيت و قيمت مناسب كسب كنيد. در ادامه ، در مورد خصوصيات فني و مكانيكي ورق A283 صحبت خواهيم كرد و نحوه ساخت انواع ورق هاي فولادي را به شما خواهيم گفت. به ما بپيوند.

 

انواع ورق هاي استيل

در يك دسته بندي عمومي ، دو نوع ورق استيل وجود دارد. ورق هاي فولادي صنعتي و ساختماني. ورق صنعتي معمولاً يك ورق آلياژي است ، يعني تغييراتي در تركيب شيميايي آن براي يافتن خواص خاص ايجاد شده است و معمولاً از آن در صنايع سنگين استفاده مي شود. ورق هاي آلياژي A515 ، A283 ، MO40 ، CK45 ، ST52 ، ST44 ، Delidor ، hardox ، A6 و ... را مي توان نام برد.

 

ورق آلياژ A283 بسيار شبيه ورق آلياژ A516 است. اما بايد بدانيد كه ورق A516 مقاومت بالاتري در برابر گرما دارد و در شرايط سخت از مقاومت بيشتري برخوردار است ، بنابراين ورق A283 بيشترين كاربرد را در مقايسه با ورق آلياژ A516 دارد. از ويژگي هاي آن توانايي خمش بالا و حواس جوشكاري است. در كارخانه اين ورق در چهار استاندارد و 4 درجه A ، B ، C و D توليد و عرضه مي شود.

 

اين استانداردها از نظر مقدار عناصر سازنده متفاوت هستند ، بنابراين ويژگيهاي مكانيكي ، شيميايي و فني آنها نيز متفاوت است. بنابراين ، قيمت ورق A283 در گريدهاي مختلف متفاوت است.

 

كارخانه هاي توليد ورق A283

مهمترين كارخانه هاي توليد ورق آلياژ A283 در ايران كارخانه فولاد مباركه در اصفهان ، كارخانه اكسين اهواز و فولاد كاويان است. اما بخشي از نياز صنعت به اين ورق آلياژ از طريق واردات تأمين مي شود. مشهورترين كارخانه هاي خارجي از كره ، اوكراين ، روسيه ، آلمان ، هلند و بلژيك. در كارخانه ها ، ورقهاي آلياژ مخزن معمولاً در چهار سنج و در ضخامتهاي بين 5 تا 70 ميلي متر توليد مي شوند. عرض ورق هاي توليد معمولاً 1500 و 2000 ميلي متر است. طول آنها حدود 6 متر است. اين ورق استيل هم بصورت رول و هم بصورت ورق يا پارچه ساخته مي شود.

 

كاربردهاي ورق فولادي A283

گفتيم كه اين ورق استيل يكي از انواع ورق هاي آلياژي است. به دليل خصوصيات و مقاومت در برابر گرما و فشار به عنوان ورق مخزن نيز شناخته مي شود. يكي از مهمترين كاربردهاي ورق آلياژ A283 در ساخت مخازن نفت و گاز استفاده مي شود. ماشين آلات قطعات صنعتي و موارد مشابه. در صنعت سخت افزار و بازار ، اين ورق به عنوان ورق نسوز يا ورق مخزن شناخته مي شود. از ديگر كاربردهاي ورق A283 درجه C مي توان در ساخت تجهيزات صنعتي فلزي در صنايع نفت ، گاز و پتروشيمي ، ساخت سيلندر براي انبارها و مخازن نفت و گاز ، ساخت تيرهاي مختلف و تيرهاي ورق محكم براي استفاده در استفاده كرد. ساخت پل و او ساخت ستون هاي نگهدارنده براي تمام سازه هاي فلزي سنگين و ساخت دكل هاي جرثقيل تلسكوپي و سقفي را يادآوري كرد.

 

خصوصيات فني و مكانيكي ورق آلياژ A283

ما به سراغ تركيب شيميايي فولاد A283 رفته و عناصر تشكيل دهنده آن را بررسي مي كنيم. اين فولاد در گريدهاي مختلف عناصر كربن و سيليكون ، منگنز ، فسفر و مس ساخته مي شود. البته اين بدان معنا نيست كه عناصر ديگري ندارد ، اما ساير عناصر بسيار كوچك و قابل اغماض هستند.

http://ahantodayesfahan.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d9%82-a283/

 

داربست فلزي چيست و دركجا استفاده ميشود

۳۹ بازديد

داربست چيست؟

داربست چيست؟ داربست سازه اي موقتي براي پشتيباني از سازه اصلي است و كارگران نيز از آن به عنوان سكويي براي ادامه كار ساخت استفاده مي كنند. انواع داربست ها با نوع كار ساختماني متفاوت است. داربست از چوب يا فولاد ساخته شده است. براي حمايت از كارگران و ساير مصالح ساختماني كه روي آن قرار دارد بايد پايدار و محكم باشد.

 

 

نصب داربست فلزي در تهران

 

ريف تعريف داربست از ديدگاه يك متخصص:

 داربست فلزي

 

داربست فلزي متشكل از لوله هاي آهني 6 متري. چهار پيچ ارتباط. بسته شدن تك پيچ. دو بسته شدن پيچ. گيره هاي لوله اي چرخان 6 متري و لوله هاي كوچكتر كه در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند معمولاً وزن لوله هاي 6 متري جديد از 14 كيلوگرم تا 1700 كيلوگرم است.

https://bit.ly/33vhxHh

چهار پيچ

 

داربست يكي از موارد استفاده شده براي بسته شدن است.

وزن چهار پيچ از 350 گرم تا 650 گرم در سازه هاي مختلف آهن با آلياژهاي مختلف موجود است.

 

 

يك گيره پيچ

 

اين گيره عمدتا در قسمتهايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه از داربست براي نگه داشتن داربست در مناطق مختلف در حين كار استفاده مي شود و اين گيره مقاومت كمتري نسبت به گيره چهار پيچ دارد.

 

 گردون

 

اين براكت زماني استفاده مي شود كه بخواهيم لوله هاي داربست را از زواياي مختلف ببنديم ، چرا؟ زيرا گيره چهار پيچ فقط در مواقعي كه لوله ها با زاويه 90 درجه بسته مي شوند استفاده مي شود اما هنگام بستن لوله ها در هر زاويه چرخش دلخواه ، از گيره استفاده مي شود.

 

نصب داربست در الهيه

داربست

 

قسمت عمده نماي ساختمان با طول يا عرض يك يا دو متر بسته است. درصورتي كه پروفيل ساختمان در خارج از ساختمان بيش از 40 سانتي متر نباشد ، با عرض يك متر بسته مي شود ، اما اگر پروفيل ساختمان در خارج از 40 يا 50 سانتي متر باشد ، عرض داربست بايد دو متر بسته شود.

 

پايه داربست كه به صورت عمودي قرار مي گيرد ، بايد يك متر پشت نيم رخ ساختمان قرار گيرد ، تا كار و فرورفتگي كار مزاحم نشود.

نحوه بستن داربست با عرض يك متر اين است كه مثلاً در نيم رخ يك ساختمان به طول 6 تا ارتفاع 18 ، لوله هاي 6 متري و براكت هاي چهار پيچ و قالب و يك متر و پنجاه از لوله هاي سانتي متري براي نگهداري داربست استفاده مي شود.

 

قالب داربست چيست؟

 

از يك لوله داربست يك متري و 2 بست چهار پيچ تشكيل شده است كه دو لولاي عمودي را به هم متصل مي كند تا معمار يا سازنده بتواند تابلوي ساخت و ساز را روي آن قرار داده و كار كند.

هنگام بستن داربست ، هنگام برداشتن پايه به صورت عمودي ، فاصله پايه تا پايه بعدي بايد كمتر از 2 متر و 80 سانتي متر باشد. به دلايل ايمني ، وقتي تخته افتاده است و دو يا سه نفر روي هر تخته كار مي كنند ، برد نبايد هر زمان خم شود يا بشكند.

 

هنگام نصب داربست ، قالب به طول دو متر است و هنگامي كه پايه هاي عمودي يك متر از ساختمان در ارتفاع زياد فاصله دارند ، با اين تفاوت كه داربست ها در ديوارهاي مختلف در ديوارهاي پنجره نگه داشته مي شوند يا طبق داربست ، معمولاً بازسازي مي شوند هنگامي كه ارتفاع از 18 متر بيشتر است و داربست نگهدارنده بايد در پشت داربست اصلي نصب شود ، به طوري كه وقتي كارگران ساختماني به نوعي اين ايستگاه ها را باز مي كنند ، داربست در همان ارتفاع داربست اصلي پشت آن بسته مي شود و از جلوگيري از داربست جلوگيري مي كند افتادن در اين نوع داربست. برنج داربست مسي.

 

 

 

 ارتباط

 

اتصال دستگاهي براي بستن داربست است ، وقتي مي خواهيم لوله ها را در ارتفاع يا همين حدود متصل كنيم از اين دستگاه استفاده مي كنيم.

اين از بيست سانتيمتر لوله 6 ساخته شده است كه 5 لوله داربست از آن عبور مي كند و با دو پيچ در دو انتهاي آن محكم مي شود كه منجر به اتصال لوله ها با يكديگر مي شود.

 

اسكلت هاي چرخ دار و ثابت با چهار پا

 

معمولاً براي فضاهاي كوچكتر استفاده مي شود

وقتي كارفرما فقط در يك مكان مشخص و ثابت كار مي كند ، پايه هاي ثابت چيست؟

پايه چهار چرخ وقتي در فضاي باز و زير لوله عمودي چرخ سوار مي شود ، بسته مي شود و توانايي حركت را دارد و با حركت دادن آن مي توانند سرعت ماشين را افزايش دهند.

 

انواع داربست و كاربردهاي آن

انواع داربست براي انواع مختلف ساخت و ساز استفاده مي شود. 8 نوع داربست عبارتند از:

 

داربست ، فولاد ، ثبت شده ، معلق ، داربست ، تك ، باينري ، داربست kwikstage و غيره. در اين وبلاگ ، همراه با عكس و توضيحات آنها ، مهمترين انواع اسكلت را پيدا خواهيد كرد.

 

 

 

انواع داربست

با درك معني ، كاربرد ، هدف و نتايج هر نوع داربست. به راحتي مي توانيد انواع مختلف داربست مورد نياز براي كارهاي ساختماني خود را انتخاب كنيد. همچنين در ايجاد يك محيط امن براي كارگران ساختماني مفيد است.

 

انواع داربست هاي مورد استفاده در ساخت و ساز

 

داربست سازه اي ناپايدار است كه با حفظ ساختار اصلي به عنوان سكويي براي كارگران براي انجام كارهاي ساختماني عمل مي كند. ساختار داربست بسته به نوع ساخت و نياز آن متفاوت است. اسكي ضروري است

 

ست كتري و قوري هاي استيل، رنگي، چيني و ... با قيمت هاي مختلف

۲۸ بازديد

كتري قوري جديد و شيك و ارزان در انواع مختلف

 

اگر به دنبال كتري و قوري جديد و شيك و با قيمت ارزان هستيد اين آگهي را از دست ندهيد.

ست كتري و قوري هاي استيل، رنگي، چيني و ... با قيمت هاي مختلف

arg2_m2.jpg

بهترين مارك كتري و قوري تركيه، بورس كتري و قوري در تهران، قوري و كتري ارزان، قيمت كتري استيل 3 ليتري، كتري ارزان قيمت، كتري استيل، كتري استيل كوچك، كتري قوري جديد و شيك، كتري قوري يونيك با قيمت، كتري و قوري رنگي، كتري و قوري كركماز، كتري و قوري چي بخرم

 

كسب درآمد از طراحي جواهرات

۳۷ بازديد

كسب درآمد

80z7_11.jpg

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

 

تدريس و پشتيباني:

استوديو طراحي سالار پورايماني

 
من سالار پورايماني هستم و اين متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بيش از 12 سال هست كه طراحي جواهرات انجام مي دهم. من در اين صفحه به شما كمك مي كنم كه تنها با داشتن يك لب تاب بتوانيد كسب درآمد كنيد. اين پروسه آموزشي تنها 30 روز زمان مي برد تا شما براي كسب و كار شخصي خود آماده شويد. در انتهاي اين آموزش مي توانيد درآمد دلاري داشته باشيد.
 
  • مدير و موسس استوديو طراحي سالار پورايماني
  • سالار پورايماني طراح و صاحب امتياز برند BOGINI
  • برگزيده جشنواره طراحي طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تاليف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر
  • مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس
  • نويسنده رمان نُرت كريستي (انتشار يافته در سايت كتاب راه)

 

شرط بندي مسابقات فوتبال

۴۵ بازديد

دستور اسلام درباره مسابقات ورزشي

شرط بندي در مسابقات به اين معنا كه طرف هاي مسابقه قرار بگذارند هر كس بازنده شد چيزي را به برنده بدهد يا كاري براي او انجام دهد، حرام است و همچنين حرام است اگر تماشاگران باهمديگر شرط بندي كنند. البته اين حرمت براي شركت كننده هاي مسابقات اسب دواني و تير اندازي استثنا شده است. و نيز در مواردي كه از طرف دولت، ارگان،  موسسه  يا شخص سومي به عنوان هديه، جايزه و يا عنوان ديگر در مسابقات به برنده مالي داده مي شود، شرط بندي نبوده و اشكالي ندارد. اما اگر در ابتدا مبلغي جهت انجام هزينه هاي مسابقه از طرفين مسابقه گرفته شود و در نهايت بخشي از آن براي جايزه آنها صرف شود چون جايزه از اموال بازنده گرفته شده است شرط بندي و حرام است.

 

بعضي مراجع عظام تقليد در شرط بندي فرقي بين شرط مالي و معنوي نگذاشته اند؛ و براين عقيده اند كه حتي اگر در مسابقه اي شرط شود كه هركس بازنده شد يك جزء قرآن براي اموات شخص برنده بخواند اين شرط اشكال دارد. اما بعضي ديگر از مراجع به شروط معنوي اشكال نمي گيرند.

 

اما اگر طرفين، در شرط بندي مسابقات فوتبال جدي نباشند و شرط الزام آوري براي مسابقه خود قرار ندهند و فقط به صورتي تفريحي و شوخي قراري بگذارند كه خود را مجبور به انجام آن ندانند در اصل شرط بندي نكرده اند و اشكالي ندارد.

 

پاسخ آيت الله هادوي تهراني (دامت بركاته) به اين شرح است:

 

1. شرط بندي در مسابقات اسب دواني، فيل سواري و تيراندازي با كمان جايز است.

 

2. شرط بندي در مسابقاتي كه موجب آمادگي جنگي است؛ مانند تيراندازي با اسلحه هاي امروزي يا پرتاب نارنجك و امثال آن، جايز مي باشد.

 

3. شرط بندي در مسابقات ورزشي كه پيروزي در آن موجب اعتلاي كشور اسلامي يا منفعت آن براي جامعه و يا فرد مسلم باشد، به شرط عدم تحقق فعل حرام در آن ورزش، جايز مي باشد. حتي آموزش شرط بندي تكي و سيستمي هم مورد دارد.

 

4. احتياط اكتفا به مورد دوم، يعني مسابقاتي كه موجب آمادگي جنگي است، مي باشد و از آن به احتياط نزديك تر شرط بندي فقط در مورد اول است.

5. شرط بندي در مسابقاتي كه فاقد خصوصيات مذكور در موارد اول تا سوم باشد؛ مانند مسابقه سگ دواني يا بين خروس هاي جنگي و امثال آن حرام و باطل مي باشد.

 

6. مراد از شرط بندي، شرط بندي بين شركت كنندگان در مسابقه يا اعطاي جايزه از سوي شخص ثالث به آنها است و شرط بندي بين افراد خارج در مورد نتيجه جايز نيست مطلقا كه ظاهرا سؤال اصلي ناظر به همين مورد بوده است.