پنجشنبه ۲۹ شهریور ۰۳

ترفندهاي کاربردي براي صرفه جويي در مصرف بنزين با زوج مکانيک

۲۲ بازديد

 ترفندهای کاربردی برای صرفه جویی در مصرف بنزین با زوج مکانیک

 

امروزه با توجه به افزایش روزافزون قیمت بنزین، صرفه جویی در مصرف آن به یک ضرورت تبدیل شده است. رانندگی با احتیاط و رعایت برخی نکات ساده می تواند به شما در کاهش قابل توجه مصرف بنزین و به تبع آن، کاهش هزینه هایتان کمک کند. در این مقاله، زوج مکانیک، تعمیرگاه تخصصی خودروهای ایرانی و خارجی، به بررسی برخی از این ترفندهای کاربردی می پردازد.

 

1. رانندگی آرام و پیوسته:

 

شتاب گیری و ترمزگیری ناگهانی نه تنها به خودرو و سرنشینان آن آسیب می زند، بلکه باعث افزایش مصرف بنزین نیز می شود. سعی کنید تا حد امکان با سرعت ثابت رانندگی کنید و از ترمزهای ناگهانی و شتاب گیری های تند خودداری کنید.

 

2. استفاده از دنده مناسب:

 

انتخاب دنده نامناسب یکی از مهم ترین عوامل افزایش مصرف بنزین است. به موقع دنده عوض کنید و از حرکت با دنده سنگین در سرعت های پایین خودداری کنید.

 

3. تنظیم باد لاستیک ها:

 

یکی از نکات ساده اما مهم برای کاهش مصرف بنزین، تنظیم باد لاستیک ها به میزان استاندارد است. لاستیک های کم باد نه تنها باعث افزایش مصرف بنزین می شوند، بلکه به لاستیک ها نیز آسیب می رسانند.

 

4. عدم حمل بار اضافی:

 

حمل بار اضافی در خودرو باعث افزایش وزن آن و به تبع آن، افزایش مصرف بنزین می شود. تا حد امکان از حمل بارهای غیرضروری خودداری کنید.

 

5. خاموش کردن موتور در ترافیک:

 

اگر در ترافیک سنگین هستید و احتمال می رود که مدت زیادی متوقف بمانید، موتور خودرو را خاموش کنید. روشن ماندن موتور در حالت توقف نه تنها باعث اتلاف بنزین می شود، بلکه به آلودگی هوا نیز دامن می زند.

 

6. استفاده از کولر در مواقع ضروری:

 

استفاده از کولر خودرو باعث افزایش مصرف بنزین می شود. تا حد امکان از کولر در مواقع ضروری استفاده کنید و در عوض، پنجره ها را پایین بکشید.

 

7. انجام سرویس های دوره ای:

 

انجام سرویس های دوره ای خودرو مطابق با برنامه پیشنهادی شرکت سازنده، نه تنها به سلامت و طول عمر خودرو شما کمک می کند، بلکه باعث کاهش مصرف بنزین نیز می شود.

 

زوج مکانیک، حامی صرفه جویی شما:

 

زوج مکانیک با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب، به شما در حفظ و نگهداری از خودرویتان و همچنین صرفه جویی در مصرف بنزین کمک می کند. متخصصان مجرب ما با بررسی دقیق خودرو شما، مشکلات آن را شناسایی و برطرف می کنند.

 

با سپردن خودرویتان به زوج مکانیک، از رانندگی ایمن و کم هزینه لذت ببرید.

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww. zojmechanic.com  

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

زوج مکانیک، تعمیرگاه تخصصی خودروهای ایرانی و خارجی

http://clients1.google.ru/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fzojmechanic.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.